czwartek, 19 lipca 2018

handemade - mała metamorfoza - coś dla domu

Witam

Tym razem zapraszam na małą metamorfozę, a właściwie jej dokończenie, które rozpoczęłam pod koniec ubiegłego roku. Jednakże, ze względu, iż nie posiadam warsztatu dalsze prace musiały poczekać do momentu kiedy zrobiło się ciepło i mogłam wykonać pewne czynności jak szlifowanie na działce u rodziców.

Czyli zaczynamy cd. metamorfozy dwóch nocnych szafek w jedną z przeznaczeniem na przedpokój,  a z tego co zostało po drugiej powstało siedzisko również na przedpokój.

 Tak wyglądały szafki po ich zakupie.
Jak widać były to dwie szafki nocne.












A tak wyglądają szafki po wstępnym przystosowaniu do moich potrzeb














A to już efekt końcowy metamorfozy .

Do całej metamorfozy użyłam specjalnej farby do mebli w kolorze ciemnego grafitu oraz lakieru również z przeznaczeniem do mebli w celu jego zabezpieczenia, jak i własnej wygody w utrzymaniu czystości. Na etapie połączenia szafek w jeden stały element wszystko zostało wyszlifowane i przygotowane do malowania. Po pomalowaniu pierwszej warstwy i jej wyschnięciu wszystko ponownie delikatnie przeszlifowałam w celu uzyskania gładkiej powierzchni. Następnie położyłam kolejną warstwę farby, poczekałam aż wyschnie i rozpoczęłam szlifowanie ponownie, tym razem żeby uzyskać gładką powierzchnię jak również w celu uzyskania gdzie nie gdzie efektu postarzenia. Czyli zeszlifowania farby, aż z pod niej wydobył się stary jasny kolor . Kiedy uznałam, że jestem zadowolona z osiągniętego efektu wszystko ładnie oczyściłam z pyłu po szlifowaniu i całość polakierowałam dwukrotnie. Oczywiście podobnie jak podczas malowania tak i podczas lakierowania wszystko delikatnie przeszlifowałam tak aby wszystko było równiusieńkie i gładziusieńkie. Dodatkowo wymieniłam gałki na bardziej w stylu glamour, czyli kryształowe. Siedzisko dodatkowo wy tapicerowałam. Do tapicerowania użyłam gąbki tapicerskiej o grubości 20 cm, cienkiej włókniny, tkaniny obiciowej w kolorze złoto miodowym oraz guzików do tapicerowania oczywiście kryształowych 😁. Szybki kurs tapicerowania przeszłam na youtube, nieocenionym pomocniku 😊. Dodatkowo do tapicerowania potrzebna nam będzie specjalna igła do tapicerowania, lakier do tapicerowania, bawełniany sznurek oraz taker ręczny lub elektryczny jeśli taki posiadacie (ja użyłam elektrycznego) oraz zszywki do jego użycia.
Lustro, które widać na poniższym zdjęciu również zostało wykonane przeze mnie. Nie będę rozpisywać się jak zostało zrobione, ponieważ w zakładce moje rękodzieło jest opis identycznego lustra, które zrobiłam wcześniej do sypialni.
Oto link do zakładki:
http://tworczo-zakrecona.blogspot.com/p/moje-rekodzieo.html




















Jeśli macie ochotę to napiszcie jak się wam podoba ?
pozdrawiam


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz