niedziela, 3 kwietnia 2016

Liebster Blog Aword

       
Liebster Blog Aword   

                              
                                                                                  Jest mi niezmiernie miło poinformować, że po raz kolejny zostałam nominowana do LBA. 
Tym razem zostałam nominowana przez Epilog- zaczytana Joanna. 
Bardzo dziękuję za nominację.   
Z wielką przyjemnością odpowiem na zadane pytania.

Dodam, że wcześniej otrzymałam nominację od Stowarzyszenie Zajęcz Nora  http://stowarzyszeniezajeczanora.blogspot.com/

A oto moje odpowiedzi na zadane pytania:

1. Jakie jest Twoje wymarzone miejsce, nie koniecznie tylko do czytania ?
Cóż od jakiegoś czasu, a dokładniej mówiąc od przeczytania kilku poradników tj. "W domu Madame Chic", "Lekcje Madame Chic" oraz "Sposoby Francuzek na urodę" zauroczyła mnie Francja, a właściwie sposób życia tak odmienny, różny od naszego. Czy lepszy, czy gorszy to rzecz gustu, mnie zauroczył i myślę, że mogłabym się w nim odnaleźć. 
Jeżeli zaś chodzi o czytanie to moją stałą miejscówką jest kanapa w salonie. Tam najczęściej czytam i jest to moje ulubione miejsce.

2. Masz do wyboru romans, kryminał i fantasy, na co się zdecydujesz ?
Oczywiście, i jak na razie niezmiennie będzie to fantasy. Uwielbiam świat magii, czarów, czarownic, wampirów, wilkołaków i innych nadludzkich istot. 

3. Po książki, którego gatunku sięgasz najrzadziej lub wcale ?
Hym najrzadziej to na pewno będą to romanse, nie jest to mój ulubiony gatunek. Następne to biografie, chyba nie dojrzałam jeszcze do nich, chociaż mam dwie na swoim koncie o COCO CHANEL i Marilyn Monroe i na oku mam niedawno wydaną książkę  o Audrey Hepburn.

4. Czy lubisz coś podjadać podczas czytania książki?
Ciekawe pytanie, ale o dziwo, iż mimo, że uwielbiam słodycze podczas czytania nie podjadam niczego. Kiedy czytam najczęściej towarzyszy mi kubek kawy, czasami herbaty, najrzadziej lampka wina.

5. Jaka jest według Ciebie najlepsza ekranizacja książki ?
Oczywiście to rzecz gustu, ale mam swoje typy. Są to Wichrowe Wzgórza wersja jak się nie mylę z 1998 roku  oraz Coco z 2009 roku. 

 6. Którą z postaci książkowych chciałabyś ocalić lub uśmiercić?
Chyba nie ma takiej postaci.

7. W którym fikcyjno-książkowym świecie mogłabyś żyć ?
Uwielbiam fantasy, lubię też książki sensacyjno-kryminalne, obyczajowe, itp. ... czytanie ich sprawia mi ogromną przyjemność, jednak uwielbiam też swoje życie tu i teraz, więc niech tak pozostanie. Świat fikcyjny niech pozostanie na kartkach książek, pobudzając moją wyobraźnię, a czytanie o nim sprawia mi tyle samo przyjemności, jak dotychczas.

8. Gdybyś miała taką możliwość TYLKO przez jeden dzień, to które swoje marzenie chciałabyś zrealizować lub sobie po prostu wyczarować ?
Cały czas się nad tym zastanawiam, i może się to komuś wydać dziwne, ale na dzień dzisiejszy nie potrafię odpowiedzieć na to pytanie. Wszystkie swoje marzenia realizuję małymi kroczkami, a ich realizacja nadaje swego rodzaju sen życia, a po zrealizowaniu jednego pojawia się kolejne i kolejne. Fakt dążenia do realizacji  marzeń, tak mi się wydaje jest sam w sobie fascynującym wyzwaniem i może nie warto przyspieszać, bo może samo dążenie do spełnienia daje tą największą satysfakcję.

9. Co najbardziej cenisz u ludzi, a co konkretnie u bloggerów?
Co najbardziej cenię u ludzi, myślę, że bycie sobą. Nie znoszę, kiedy  ktoś gra kogoś kim nie jest. Staje się wtedy taki sztuczny i niewiarygodny. U bloggerów cenię ich pasję do tworzenia, dzielenia się nią z innymi, ich wytrwałość i konsekwencję w działaniu. To,że komentując wpisy innych wyrażają swoją opinię nie krytykując przy tym, bo przecież nie oto chodzi prawda.

10. Wolisz czytać/pisać długie posty czy krótkie ?
Myślę, że jedno i drugie, chociaż pisanie własnych postów jest dla mnie nie lada wyzwaniem. Mimo to mam nadzieję, że nadal znajdować się będą osoby, które chętnie odwiedzą mój blog. Z góry bardzo dziękuję za odwiedziny i komentarze.

11. Czym jest dla Ciebie prowadzenie bloga i co sprawiło że zaczęłaś blogować?
Jak dotąd pisanie bloga jest dla mnie wyzwaniem, "zabawą", próbą podzielenia się z innymi podobnymi do mnie i nie tylko swoimi zainteresowaniami, pasjami, spostrzeżeniami. Poznaniem ciekawych ludzi ich postrzeganie świata ich pasji, ich entuzjazm, zapał, ... .
Co sprawiło, że zaczęłam pisać bloga? Od dłuższego czasu nosiłam się z takim zamiarem, ale na początku miałam wątpliwości, o czym miałby być, czy znajdzie się ktoś kto będzie odwiedzał mój blog, czy znajdę czas na wpisy i wiele innych wątpliwości. Aż znalazłam blog koleżanki, który zmotywował mnie do tego, żeby jednak spróbować . I tak oto jestem. Asiu twój blog był motywacją dla mnie dziękuję.

LBA - nominację do LBA otrzymujemy od innego blogera za tzw. "Dobrze Wykonaną Robotę" i jej głównym zadanie jest opublikowanie odpowiedzi na 11 pytań otrzymanych od osoby, która nas nominowała. Następnym krokiem jest nominowanie innych blogów, aby im też zadać swoje 11 pytań.
Obowiązkiem jest poinformowanie nominowanych blogerów o tej właśnie nominacji. Ważne jest też to, że nie można nominować bloga od którego otrzymaliśmy nominację.

Ponieważ wcześniejszej nominacji nie opublikowałam na sowim blogu zrobię to teraz.
Oto pytania zadane mi przez Stowarzyszenie Zajęcza Nora i moje odpowiedzi.

1.Książka z dzieciństwa do której lubisz wracać ?
Może to wydać się dziwne, ale nie mam takiej.

2.Naukę jakiej nowej czynności byś mi polecił/a ?
Zdecydowanie jazdę konną. Świetna sprawa. Mnie sprawia dużą frajdę.

3.Musisz spędzić rok na bezludnej wyspie. Możesz zabrać tylko jedną książkę, bez szans na to, że przypłynie kolejna. Jaką książkę wybierasz i dlaczego?
Myślę, że byłaby to Ania z Zielonego Wzgórza autorstwa Lucy Maud Montgomery.Najlepiej wszystkie jej części zebrane w jednym egzemplarzu. Dlaczego, odpowiedź wydaje się prosta rok na bezludnej wyspie bez towarzystwa to tylko z Anią. Jej barwna osobowość, sposób wyrażania siebie i innych, przez które często wpakowuje się w kłopoty, jej postrzeganie wszystkiego sprawiło by, że nie czułabym się sama.

4.Twój ulubiony cytat.
Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci się trafi.
Winston Groom (z książki Forrest Gump)

5.Twój ulubiony polski autor to...? 
Nie mam, ale to może za jakiś czas się zmienić jestem w posiadaniu kilku, może nawet kilkunastu książek polskich autorek.

6.Czy jest jakaś osoba, którą szczególnie podziwiasz?
Za chwilę wyjdę na dziwadło, ale nie mam. Ogólnie podziwiam ludzi, którzy mimo wielu zawirowań losu, nie poddają się i kroczą wytyczoną sobie drogą.

7.Pewien uczony może przekazać Ci umiejętności jednego z fikcyjnych bohaterów (literackich, filmowych, komiksowych... itp) Umiejętności jakiego bohatera chciałabyś/ chciałbyś posiadać?
Hym może Supermena, fajnie było by posiadać umiejętność latania. 

8.Twoja ulubiona piosenka to...?
Niem ma jednej ulubionej piosenki, jest ich cała masa.

9.Idąc sam/ sama leśną dróżką, w środku dnia, rozmyślając o niczym. Nagle zatrzymujesz się gdyż swoją nogą coś wyczułeś. Wpatrujesz się w ziemię i dostrzegasz coś niedużego, bardzo brudnego i (co Twoja noga zdążyła poznać) twardego. Podnosisz to, okazuje się że to stara i brudna szkatułka, otwierasz… co jest w środku?
A w środku znajduje się bardzo stary, jednak olśniewający w swej formie i kształcie medalion, który jak się okazuje jest kluczem do świata magii. I tak oto rozpoczyna się nowa historia ... .

10.Czym jest dla Ciebie wolność?
Trudne pytanie, dla mnie to bycie sobą, wolność w sposobie wyrażania siebie w różnych aspektach życia bez próby zamykania w "złotej klatce" przez najbliższe osoby.

11.Czy jesteś szczęśliwy/a? 
Tak, zdecydowanie Tak


pozdrawiam

2 komentarze:

  1. WOW !!!
    I na tym powinnam poprzestać ale pozwolisz że się odrobinkę rozwinę :-)
    Dziękuję za ten uroczy komplement w ostatnim pytaniu - jest mi szalenie miło i z przyjemnością będę do Ciebie zaglądać.
    Czytanie Twoich wszystkich odpowiedzi sprawiło mi ogromną przyjemność i cieszę się że mogłam je poznać.
    Życzę Tobie powodzenie w dalszym prowadzeniu bloga, a ja już chętnie tu zaglądam.
    Do miłego :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za to "WOW", bo to znaczy, że poradziłam sobie z wyzwaniem. Pisanie to dla mnie nadal wielkie wyzwanie. Nie mama talentu pisarskiego, więc twoja opinia jest dla mnie budująca. I jest nadzieja,że będą ze mnie ludzie :-).

      Usuń