czwartek, 29 grudnia 2016

Czterdziestka to nie grzech



Barbara Smal
Czterdziestka to nie grzech

Julia przybliżyła twarz do lustra. Z uwagą centymetr po centymetrze badała swoją skórę: pionowa, lekko zarysowana zmarszczka pomiędzy brwiami, dwie cieniutkie ledwo widoczne linie po oczami, może trochę głębsza niż dawniej bruzda, biegnąca od nosa do ust.
Odetchnęła. Niewiele.
"Mapa życia"- pomyślała . ...

Do:anna@hotmail.com
Temat: O nas
   Kochana, za oknem pada śnieg, chociaż nie powinien, bo jutro przecież pierwszy dzień wiosny. Obudziłam się dzisiaj i nie od razu sobie przypomniałam. Dopiero w drodze do łazienki do mnie dotarło. Czterdziestka! I wiesz co? I nic. Zupełnie nic. Wcale, ale to wcale nie czuję się inaczej. Nie wybuchła mi nagle żadna głęboka jak wąwóz zmarszczka na twarzy, tyłek gwałtownie nie obwisł, a ponieważ siwe włosy miałam już od dawna, nie można powiedzieć, że nagle osiwiałam. Ciągle ta sama ja. Kiedyś myślałam, że gdy nadejdzie ten dzień usłyszę, jak jakieś drzwi z hukiem się zatrzasną, czy coś w tym stylu, a tu nic! Cisza, spokój i tak jak zawsze. ...

W ten oto sposób rozpoczyna się pełna uroku opowieść, będąca historią jednego roku z życia pewnej czterdziestolatki. Współczesnej kobiety, żony, matki pary nastolatków. Napisana z humorem, lekka i przyjemna powieść, w której każda z nas kobiet odnajdzie odrobinę własnej historii, swojego życia. Od powstania świata jedno się nigdy nie zmieni, to fakt, prawda, która od zarania dziejów powtarza się jak mantra. A mianowicie wszyscy szukamy miłości, spełnienia i świadomości dobrze przeżytego życia. Czytając tę książkę uświadamiamy sobie, że czy ma się czterdzieści, trzydzieści, dwadzieścia, a nawet sześćdziesiąt lat świat jest taki sam, jedynie my jesteśmy bogatsi o doświadczenia życiowe, co nie zmienia faktu, że nadal pragniemy miłości i tego wszystkiego co się z tym wiąże. Autorka w bardzo prosty, a jednocześnie  naturalny sposób opowiedziała nam historię o zwykłym życiu, rodzinie, wychowywaniu dzieci, w ty przypadku pary nastolatków o pracy. Znajdziemy w niej wątki o przyjaźni, dokonywaniu wyborów, które bądź, co bądź mają wpływ na dalsze życie, o poszukiwaniu własnego szczęścia, bo co by nie mówić to co najprostsze najtrudniej się tworzy.  
A szczęścia, które mamy pod samym nosem często nie dostrzegamy.  
Tak, czy inaczej podczas tej lektury miło spędziłam czas, często uśmiechając się pod nosem sama do siebie.
Czemu? - pewnie dlatego, że podobnie jak bohaterka tej opowieści zastanawiałam się jak to będzie kiedy będę obchodzić swoje czterdzieste urodziny. I podobnie jak ona stwierdziłam, że nic, absolutnie nic się nie zmieniło, jestem tą samą osobą, a może nawet bardziej świadoma siebie, swoich ograniczeń, a na pewno swej kobiecości. Wszystkie z czasem do tego dorastamy ;-). 

I tym oto zakończeniem ma nadzieję, że zachęciłam was do lektury :-)

Tytuł: Czterdziestka to nie grzech
Autor: Barbara Smal
Tłumaczenie: Opracowanie zbiorowe
Wydawnictw: Novae Res
Język wydania: polski
Język oryginału: serbski
Ilość stron: 354
Nr. wydania: I
Data premiery: 15-04-2011
Rok wydania: 2011
Forma: książka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz