piątek, 22 lipca 2016

Katarzyna Bonda

Pewnie znajdą się w śród nas osoby, które miały już przyjemność poznać twórczość autorki kryminałów Katarzynę Bonda .
Jest właścicielką wielu bestsellerów takich jak Sprawa Niny Frank, Polskie morderczynie, Zbrodnia niedoskonała, Tylko martwi nie kłamią, Sprawy Niny Frank, Florystka, Cztery żywioły Saszy Załuskiej, Pochłaniacz, Okularnik.
Stworzyła również kurs kreatywnego pisania zatytułowany Maszyna do pisania.
Właśnie tej publikacji chciałam poświęcić chwilkę. Jestem właśnie po jej lekturze i składam wielki ukłon autorce za napisanie poradnika w sposób, który w bardzo przystępny sposób opisuje krok po kroku na co należy zwracać uwagę pisząc. Jak należy pisać, jak tworzyć fabułę, jak budować postacie bohaterów. jak tworzyć emocje, rzeczywistość. Gdzie czerpać pomysły, inspiracje i jak je wykorzystywać. Myślę, że dla osób, które myślą o pisaniu, o stworzeniu własnej powieści, napisaniu książki poradnik ten stanie się kompendium wiedzy początkującego pisarza. Zawiera masę porad, a nawet ćwiczeń, do tego napisany w sposób jasny, prosty zrozumiały dla każdego, i co myślę nie jest bez znaczenia w cale nie ma się wrażenia, że czytamy poradnik. Przynajmniej ja nie miałam takich odczuć. Książka wciągnęła mnie jakbym czytała jakąś powieść, a nie poradnik. Dlatego też polecam wszystkim, którzy chcą spróbować swoich sił w pisaniu do zapoznania się z poradnikiem.

Nie, nie - pewnie zastanawiacie się, czy ja będę próbowała swoich sił w pisaniu. Niestety, a może stety nie zamierzam próbować. Nie mam predyspozycji, by zostać pisarką, chociaż miło sobie pomarzyć. Mimo, iż autorka wspomina,że pisania można, a nawet trzeba się nauczyć, to myślę, że mimo wszystko trzeba posiadać dar opowiadania i przelania tej umiejętności na papier. Ja niestety go nie posiadam.

pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz